idag ska vi prata om land, men inte vilket land som helst utan Öland!

Lägg märke till rubriken.
Sånadär dåliga skämt bestod en stor del av ölandsresan av ;p haha.
Åkte till Öland med Elin, Marcus & Daniel i Måndags & stannade där till Onsdag. Det va så himla skönt att åka iväg nu när det är så fint väder. Jag menar det är ju skillnad att sola & bada på stränderna på Öland än att t.ex åka till Gnöttlen :)
Vi sov i Daniels sommarstuga & det vi gjorde dehär tre dagarna var;
Måndag - Kom dit ganska sent, åt en jävla dyr kebabtallrik + cola för 99 kr ^^ haha. Sedan åkte vi till stugan o packade upp & efter de cyklade vi ner till en strand där jag tyckte det var så hilmla dött & det tyckte troligen Marcus & Daniel var jättekul eftersom dom tyckte att jag var dum som sa att det var dött för klockan var väl typ 19.30 när vi var där. Efter det åkte vi tillbaka till stugan för att kolla på Beck men då kom jag på att jag ville ha godis till filmen så då begav vi oss till Ica & handlade en del godsaker ;) Efter Beck kollade vi skräckfilm - Timber Falls som var jättebra men läskig ;o Så när vi skulle sova låg Daniel & Marcus o berättade massa läskiga saker så jag blev ännu mer rädd, haha. 
Tisdag - Åkte ner till Böda Sand för att sola & bada men jag badade inte men gick i till midjan iaf ;) de va ju bara 16 grader i havet, uscha. Elin & jag gick o hoppade på sånadär hoppsaker som dom har på de flesta campingar & där va de två små killar som hoppade & de försökte putta ner mig ;o, elakt. Senare åkte vi & handlade mat, makaroner + falukorv & på kvällen skulle vi grilla så vi köpte också kött & potatissallad. Elin & jag fick laga maten på eftermiddagen medan Marcus & Daniel grillade på kvällen :) Vi spelade också kubb på kvällen & cyklade en sväng o kollade runt. Efter det blev de skräckfilm (igen) som vi inte hann o kolla så mycket på eftersom Elin & Daniel somnade så vi gick o la oss istället & då blev Daniel plötsligt pigg så Marcus & han började berätta sina läskiga saker igen men det roliga med det var att dom tillslut skrämmde upp sig själva :D haha! rätt åt dom :) 
Onsdag - Åkte till en annan strand som jag inte minns va den hette men det jag minns från den stranden var iaf att det fanns kossor där, hihi :) & efter det fixade Elin & jag maten medans Daniel & Marcus va o duschade. Vi velade om vi skulle åka hem på Torsdagen istället men efter många om & men blev det att åka hem på Onsdagen som vi hade sagt iaf så det var bara att börja packa ner & städa. Påvägen hem åkte vi o kollade i olika affärer & vi stannade även i Borgholm o köpte glass & jag köpte mina heta brillor ;) Vi stannade i Kalmar & åt på donken men efter det var de raka vägen hem! Hihi :)
Nu har jag nog fått med det mesta som vi gjorde dehär tre dagarna :) Jag tycker iaf att det var en varm, bra & rolig resa, så tack allihopa ;)


Nu ska jag ut & steeeka i solen igen för att bli massa brun, för nu kan jag säga att mitt sommarlov har börjat med detta underbara väder!
Take care / Mickkis

 
Jag & de hungriga kosserna på stranden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0